UNDERÄPPELTRÄDET.


Dagen har spenderats under äppelträdet och i en solstol tillsammans med en massa svenskpluggande, vilket resulterat att både axlar och kinder numera antagit en rödare ton.

Dessutom har jag övningskört. Ny växellåda och ny tryckplatta i bilen = bilen är nästan som ny, vilket är nice.

Ha det!

OMG.



Min kära kompanjon Louise (som för övrigt fyller 17 idag, grattis!) tipsade mej för ett bra tag sen om den här låten. Den är nice!


Annars, imorgon står geografi-redovisning på schemat, i helgen står bland annat svensk-plugg på schemat då vi har ett mastodont-prov i svenska på tisdag, om Medeltiden.
Helt ärligt tror jag att jag kan klara mej rätt bra utan att kunna Nibelungensången, Den höges tal eller Den nordiska balladen utantill, men visst.

STENSHUVUD.



I lördags styrdes kosan mot Stenshuvud för att där möta upp diverse släktingar.
Väl där käkades det och efter en tur upp om Stenshuvud och tillbaka körde vi mot Simrishamn för att där avnjuta något av det godaste på länge - räkor med någon slags vitlökssås, lax med nypotatis storlek större + creme brulee (stavning?) som en härlig slutkläm på slutet där.

AUDI + JUSTIN TIMBERLAKE + ACNE = SANT.


Bild: audi.se/a1, kollage av mig.

Häromveckan, när jag kollade igenom mina mejl hittade jag ett mejl med rubriken "Acne gör actionfilm med Justin Timberlake för Audi‏". Nice!


Det hela handlar alltså om en global lansering av Audi A1.

Som en del av denna lansering släpper nu Acne Production en actionfilm med Justin Timberlake i huvudrollen - en film i sex delar.
Första avsnittet sändes den 4:e maj. Resterande avsnitt kommer läggas upp allt eftersom under de kommande veckorna på kampanjsajten fram till slutet av augusti, då lanseringen äger rum. 
Ett upplägg som det här är helt unikt för en billansering. Acne beskriver samarbetet som stort och mycket prestigefullt.

Det var i maj förra året som Acne Production kontaktades för att jobba med den globala lanseringen av Audis nya generationsbil A1.
Briefen var knapphändig och Acne fick i stort sett fria händer att producera något som skulle skapa intresse och engagemang hos målgruppen 80-talisterna.
Man valde att inte satsa på en traditionell reklamfilm med bilen i fokus, utan istället på att göra en renodlad actionfilm i sex delar där A1:an blev en naturlig del i rekvisitan. 

– Med en ny grupp bilköpare krävs en ny typ av bilkommunikation. Tanken med filmen var att skapa ett starkt innehåll som målgruppen 80-talister gärna vill ta del av. Vi har aldrig gjort något liknande projekt tidigare och det är otroligt roligt att Audi vågar ta på sig ledartröjan och peka ut en ny riktning för hur bilkommunikation kan se ut, säger Richard Björlin, producent och VD på Acne Production.

I filmen, som spelades in i Los Angeles, får vi följa hur Justin Timberlakes rollfigur John Frank dras in i ett spel han inte kan ta sig ur. 

– Att Audi valde att samarbeta med just Acne Production i A1-kampanjen visar att Sverige lyckats placera sig på kartan som ett nytänkande och kreativt land. Lanseringen av Audi A1 handlar till stor del om att engagera målgruppen och med en spännande följetong på nätet är målsättningen att skapa dialog över en längre tid, säger Irene Bernald, marknadschef på Audi Sverige.

Henrik Sundgren på Acne Production regisserade filmen. Han har tidigare regisserat en mängd reklamfilmer både för den svenska och för den internationella marknaden.

Den svenska kopplingen till Audi A1:s globala lansering förstär ks ytterligare av Stockholmsbandet Torpedo, som tagit fram musiken för hela kampanjen tillsammans med Justin Timberlake.


Filmens avsnitt kan ni se här:
www.audi.se/a1

Och här kan ni se trailern för filmerna:
http://www.youtube.com/watch?v=uC2oJdRf0PA&feature=player_embedded

LADYGAGA.


Det var ett tag sen sist!
Sen sist har jag hunnit med både det ena och det andra. Bland annat ytterligare en tur till huvudstaden för att gå på Lady Gagas konsert.
Min lilla digitalkamera hade jag med mej, därav kvalitén på bilden ovan och alla andra bilder jag tog under Stockholmsvistelsen.

24 timmar var jag där, varav 11/12 timmar på tåg, men det var nice!

VEIDEC RACEWAY.


ph: Gamla stan i Stockholm för ganska exakt en vecka sen. Tagen med min lilla digitalkamera.


Dagen inleddes en halvtimme tidigare än vanligt med nationellt prov i engelska, mer specifikt hör- och läsförståelse.
Jag lyckades självklart hamna precis intill högtalaren och fick höra britter och amerikanare skrika i mitt öra och berätta om både det ena och det andra, samtidigt som man skulle snappa upp saker man hörde de där britterna och amerikanarna säga samtidigt som man skulle skriva, vilket var klyddigt.

Jag skulle egentligen slutat tio över 4, men jag och Louise lyckades smyga in på vår andra halva av klassens naturkunskap och fick därmed sluta en timme tidigare. Skillat.


Som om inte den här morgonen vore nog börjar jag cirka 2,5 timme tidigare än vad jag egentligen skulle gjort imorgon, då man lyckats klämma in ett skriftligt nationellt prov i engelska.

Nu ska jag fortsätta med mitt geografi-arbete. 
En snubbe från Veidec Raceway har jag lyckats få tag på för en intervju, men med Miljöpartiet som var kritiska till byggandet av banan år 2002 går det segare med.

Kanske nån där ute som är kritisk till Veidec Raceway eller banor av detta slag i allmänhet som kan ställa upp på en intervju?

Ciao!

ONÖDIG RUBRIK.



Klockan är återigen lite för mycket.
 
Jag har ägnat eftermiddagen och kvällen åt att kontakta styrelsen på Veidec Raceway och Miljöpartiet i Malmö för att få svar på några frågor som ska utgöra en del av mitt projektarbete i Geografi A.
Jag har pluggat matte i form av ett gammalt nationellt prov från 2002 och jag har kollat på Svenska Hollywoodfruar (det enda program jag följer och som man bara inte får missa).

Godnatt!

RSS 2.0